Topic de Dextre55 :

Don d'organes : INSCRIT sur le registre des REFUS

Le 02 juillet 2018 à 18:25:27 Dextre55 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 18:23:47 Lord-is-back a écrit :
Est-ce que c'est dans les deux sens ? Genre si tu as un accident grave et que tu as besoin d'un nouveau pancréas /foie/poumon /coeur pour survivre, on te le refusera ?

Ca ne paraitrait que justice.

Non.

Ce qui me dérange c'est de donner mes organes à quelqu'un qui ne soit pas un vrai Français et de le sauver.

En revanche, peu importe de qui je prends les organes pourvu que ça me permette de rester en vie.

Ah mais t'es taré

Il peut y avoir de bonnes raison à ça mais toi t'es juste un psychopathe

Le 02 juillet 2018 à 23:07:37 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:05:53 tahmer11 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:01:17 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:58:43 GaletteSocisse a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:57:40 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:53:55 DefWish a écrit :
Tu vends du rêve Dextre, Toujours aussi puant. https://image.noelshack.com/fichiers/2016/24/1466366209-risitas24.png

Mais si un étranger te file ses organes, tu auras des organes étranger en toi, quelle misère. T'auras une partie de toi qui vaudra moins MORALEMENT que le reste :-( :-( :-(
ça sera dur à vivre, non ?

Le problème c'est pas l'origine de l'organe. D'ailleurs tant mieux si cet organe peut être bénéfique à la France.

Le problème est que mon don d'organe peut être néfaste à la France, je ne vois pas en quoi c'est puant. Soit dit en passant, je n'ai de haine envers personne : si Dieu a créé des races différentes, toutes aussi belles les unes que les autres, c'est pour de bonnes raisons. La diversité est une bonne chose qu'il faut préserver, notamment en arrêtant l'hémorragie des flux migratoires.

Toi comprendre ?

il n'y a pas de race le haineux

Ah oui j'oubliais que nier l'existence des races allait annihiler le racisme. :hap:

Et que la taxonomie n'était pas une vraie branche de la biologie. :hap:

Darwin et Linné qui se retournent dans leur tombe. :hap:

Les races ca n existe pas ca a ete prouve par la science, le racisme c est juste l hostilite envers un groupe (construction sociale)

Mais bordel. :rire:
Rien que dans la revue Nature tu as des milliers d'articles qui traitent du sujet, arrête de parler de ce que tu ne connais pas et de répéter en boucle ce qu'on t'a appris en SVT quand t'étais en 3ème. :rire:

Qui parlent des races humaines ? J aimerais bien des liens. La diversite genetique existe, la proximite genetique egalement, mais pas les races.

Le 02 juillet 2018 à 18:31:41 FreshLine_18 a écrit :
Tes organes partirons pas en israel

https://image.noelshack.com/fichiers/2017/11/1489483757-cr7-2.png

https://image.noelshack.com/fichiers/2018/22/2/1527578376-mamoudou-qlgbjuif-paz.png sur toi l'OP tu ne peux rien contre israel https://image.noelshack.com/fichiers/2018/24/3/1528874982-menchovendettaent.png

Le 02 juillet 2018 à 22:02:21 ConarMcGregor a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 21:57:35 Guillotiner a écrit :
Comment réagiriez vous si vous appreniez que votre fils est en état de mort cérébrale suite à un accident et qu'à votre arrivé à l'hopital on vous saute dessus pour vous demander de lui prendre ses organes ? :)

Oh mais si ça peut sauver un pélo tant mieux, allez y charcutez le :)

bah oui, il faut dépecer son cadavre comme un vautour, il s'en fout il est mort, allons y :)

Je suis sûr que beaucoup de gauchistes insisteraient pour qu'on le débranche et qu'on prélève ses organes sans même se soucier de savoir s'il reste un espoir :honte:

Le 02 juillet 2018 à 23:07:37 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:05:53 tahmer11 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:01:17 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:58:43 GaletteSocisse a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:57:40 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:53:55 DefWish a écrit :
Tu vends du rêve Dextre, Toujours aussi puant. https://image.noelshack.com/fichiers/2016/24/1466366209-risitas24.png

Mais si un étranger te file ses organes, tu auras des organes étranger en toi, quelle misère. T'auras une partie de toi qui vaudra moins MORALEMENT que le reste :-( :-( :-(
ça sera dur à vivre, non ?

Le problème c'est pas l'origine de l'organe. D'ailleurs tant mieux si cet organe peut être bénéfique à la France.

Le problème est que mon don d'organe peut être néfaste à la France, je ne vois pas en quoi c'est puant. Soit dit en passant, je n'ai de haine envers personne : si Dieu a créé des races différentes, toutes aussi belles les unes que les autres, c'est pour de bonnes raisons. La diversité est une bonne chose qu'il faut préserver, notamment en arrêtant l'hémorragie des flux migratoires.

Toi comprendre ?

il n'y a pas de race le haineux

Ah oui j'oubliais que nier l'existence des races allait annihiler le racisme. :hap:

Et que la taxonomie n'était pas une vraie branche de la biologie. :hap:

Darwin et Linné qui se retournent dans leur tombe. :hap:

Les races ca n existe pas ca a ete prouve par la science, le racisme c est juste l hostilite envers un groupe (construction sociale)

Mais bordel. :rire:
Rien que dans la revue Nature tu as des milliers d'articles qui traitent du sujet, arrête de parler de ce que tu ne connais pas et de répéter en boucle ce qu'on t'a appris en SVT quand t'étais en 3ème. :rire:

Un paléo-anthropologue spécialiste de l'évolution humaine (il a été conservateur du site préhistorique de la Madeleine pour vous donner l'idée du niveau) nous avait dit que les races n'existent pas :(

Le 02 juillet 2018 à 23:09:32 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:04:34

Le 02 juillet 2018 à 23:00:08 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:56:42 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:54:41 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:53:30 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:51:09 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:49:55 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:44:20 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:40:25 indoril24 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:38:49 Chretienne a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:32:18 Lionel_Risitas a écrit :
Croire en dieu et refuser de donner ses organes quel non-sens

Mon corps appartient à Dieu pas à la science :)

Il ressemble à quoi dieu ?

On connaît l'apparence de Jésus, elle a été extrapolée à partir du suaire de Turin et on voit les mêmes caractéristiques physiques sur la plupart des icônes orthodoxes à partir du VIIIème siècle.

Il y a un excellent reportage là desuus avec enquete historique et reconstitution 3D pour ceux que ça intéresse (et qui comprennent l'anglais) :
https://vimeo.com/47220836

Merci je regarderai. :hap:

Je te tape si jamais ils disent que le suaire n'est pas authentique. :hap:

Le suaire est peut-être un faux tant que la pièce entière n'aura pas été analysée on ne saura jamais en tout cas les coins datent du Moyen-Âge

Je suis allé à la conférence d'un spécialiste du sujet, il m'a complètement convaincu de l'authenticité du suaire de Turing.

Méfiance des "spécialistes", les experts en biochimie, en chimie organique, en physique, en biologie qui ont étudié la question du Suaire sont en très grande majorité SCEPTIQUES car il y a peu d'analyses qui ont été faites sur cet "artefact"

C'est complètement faux
Les études des pollens par exemple sont ultra concluants, tout en fait est ultra concluant à part le carbone 14 sur le coin. Tu as un très bon résume dans le livre "Jésus" de Jean-Christian Petifils, qui est un historien sérieux et loin d'être un illuminé. Il résume l'affaire en une dizaine de pages avec toutes les références scientifiques

les pollens ne veulent rien dire, on a déjà vu des artefacts fabriqués avec des vrais tissus d'époque donc bon

Jean Christian Petitfils n'est pas physicien ou du moins un scientifique

Il reprend les travaux que tu cites. Tu disais que ces travaux disaient que les spécialistes étaient sceptiques, c'est complètement faux ils penchent quasiment tous vers la thèse que le suaire est véridique. Regarde dans le livre si tu veux les liens vers tous ces articles

Absolument pas ça fait longtemps que je suis la controverse du Suaire de Turin et il y a énormément de scientifiques qui prennent à la rigolade cette hypothèse Henry Broch (éminent biophysicien) en tête

Selon le rasoir d'Ockam les hypothèses à privilégier sont les plus simples voici les suivantes :
'
Painting
'

The technique used for producing the image is, according to Walter McCrone, described in a book about medieval painting published in 1847 by Charles Lock Eastlake (Methods and Materials of Painting of the Great Schools and Masters). Eastlake describes in the chapter "Practice of Painting Generally During the XIVth Century" a special technique of painting on linen using tempera paint, which produces images with unusual transparent features—which McCrone compares to the image on the shroud.[148]

Pro-authenticity journals have declared this hypothesis to be unsound, stating that X-ray fluorescence examination, as well as infrared thermography, did not reveal any pigment.[149][150][151] The non-paint origin has been further examined by Fourier transform of the image: common paintings show a directionality that is absent from the Turin Shroud.[152]
Acid pigmentation

In 2009, Luigi Garlaschelli, professor of organic chemistry at the University of Pavia, announced that he had made a full size reproduction of the Shroud of Turin using only medieval technologies. Garlaschelli placed a linen sheet over a volunteer and then rubbed it with an acidic pigment. The shroud was then aged in an oven before being washed to remove the pigment. He then added blood stains, scorches and water stains to replicate the original.[153] But according to Giulio Fanti, professor of mechanical and thermic measurements at the University of Padua, "the technique itself seems unable to produce an image having the most critical Turin Shroud image characteristics".[154][155]

Garlaschelli's reproduction was featured in a 2010 National Geographic documentary. The technique used by Garlaschelli included the bas relief approach (described below) but only for the image of the face. The resultant image was visibly similar to the Turin Shroud, though lacking the uniformity and detail of the original.[156]
Medieval photography

According to the art historian Nicholas Allen, the image on the shroud was formed by a photographic technique in the 13th century.[157] Allen maintains that techniques already available before the 14th century—e.g., as described in the Book of Optics, which was at just that time translated from Arabic to Latin—were sufficient to produce primitive photographs, and that people familiar with these techniques would have been able to produce an image as found on the shroud. To demonstrate this, he successfully produced photographic images similar to the shroud using only techniques and materials available at the time the shroud was supposedly made. He described his results in his PhD thesis,[158] in papers published in several science journals,[159][160] and in a book.[161] Silver bromide is believed by some to have been used for making the Shroud of Turin as it is widely used in photographic films.[162]

Dust-transfer technique

Scientists Emily Craig and Randall Bresee have attempted to recreate the likenesses of the shroud through the dust-transfer technique, which could have been done by medieval arts. They first did a carbon-dust drawing of a Jesus-like face (using collagen dust) on a newsprint made from wood pulp (which is similar to 13th- and 14th-century paper). They next placed the drawing on a table and covered it with a piece of linen. They then pressed the linen against the newsprint by firmly rubbing with the flat side of a wooden spoon. By doing this they managed to create a reddish-brown image with a lifelike positive likeness of a person, a three-dimensional image and no sign of brush strokes.[163] However, according to Fanti and Moroni, this does not reproduce many special features of the Shroud at microscopic level.[164]

Bas-relief

Another hypothesis suggests that the Shroud may have been formed using a bas-relief sculpture. Researcher Jacques di Costanzo, noting that the Shroud image seems to have a three-dimensional quality, suggested that perhaps the image was formed using a three-dimensional object, such as a sculpture. While wrapping a cloth around a life-sized statue would result in a distorted image, placing a cloth over a bas-relief would result in an image like the one seen on the shroud. To demonstrate the plausibility of his hypothesis, Costanzo constructed a bas-relief of a Jesus-like face and draped wet linen over the bas-relief. After the linen dried, he dabbed it with a mixture of ferric oxide and gelatine. The result was an image similar to that of the Shroud. The imprinted image turned out to be wash-resistant, impervious to temperatures of 250 °C (482 °F) and was undamaged by exposure to a range of harsh chemicals, including bisulphite which, without the gelatine, would normally have degraded ferric oxide to the compound ferrous oxide.[165] Similar results have been obtained by Nickell.

Instead of painting, it has been suggested that the bas-relief could also be heated and used to scorch an image onto the cloth. However researcher Thibault Heimburger performed some experiments with the scorching of linen, and found that a scorch mark is only produced by direct contact with the hot object – thus producing an all-or-nothing discoloration with no graduation of color as is found in the shroud.[166]

According to Fanti and Moroni, after comparing the histograms of 256 different grey levels, it was found that the image obtained with a bas-relief has grey values included between 60 and 256 levels, but it is much contrasted with wide areas of white saturation (levels included between 245 and 256) and lacks of intermediate grey levels (levels included between 160 and 200). The face image on the Shroud instead has grey tonalities that vary in the same values field (between 60 and 256), but the white saturation is much less marked and the histogram is practically flat in correspondence of the intermediate grey levels (levels included between 160 and 200).[164]

Maillard reaction

The Maillard reaction is a form of non-enzymatic browning involving an amino acid and a reducing sugar. The cellulose fibers of the shroud are coated with a thin carbohydrate layer of starch fractions, various sugars, and other impurities. In a paper entitled "The Shroud of Turin: an amino-carbonyl reaction may explain the image formation,"[167] Raymond Rogers and Anna Arnoldi propose that amines from a recently deceased human body may have undergone Maillard reactions with this carbohydrate layer within a reasonable period of time, before liquid decomposition products stained or damaged the cloth. The gases produced by a dead body are extremely reactive chemically and within a few hours, in an environment such as a tomb, a body starts to produce heavier amines in its tissues such as putrescine and cadaverine. However the potential source for amines required for the reaction is a decomposing body,[91]:100 and no signs of decomposition have been found on the Shroud.[168] Rogers also notes that their tests revealed that there were no proteins or bodily fluids on the image areas.[91]:38 Also, the image resolution and the uniform coloration of the linen resolution seem to be incompatible with a mechanism involving diffusion.[169]

Alan A. Mills argued that the image was formed by the chemical reaction auto-oxidation. He noted that the image corresponds to what would have been produced by a volatile chemical if the intensity of the color change were inversely proportional to the distance from the body of a loosely draped cloth.[170]

Tu cites juste des gens qui ont essayé de reproduire le suaire sans y arriver complètement, ça ne prouve pas grand chose.

Si tu t'y intéresses vraiment, regarde aussi les références citées par Petitfils pour avoir aussi les arguments en faveur de la part de gens qui ont vraiment étudiés le suaire et pas juste fait mumuse dans leur coin.

Le 02 juillet 2018 à 23:09:17 conversafricain a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:07:37 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:05:53 tahmer11 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:01:17 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:58:43 GaletteSocisse a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:57:40 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:53:55 DefWish a écrit :
Tu vends du rêve Dextre, Toujours aussi puant. https://image.noelshack.com/fichiers/2016/24/1466366209-risitas24.png

Mais si un étranger te file ses organes, tu auras des organes étranger en toi, quelle misère. T'auras une partie de toi qui vaudra moins MORALEMENT que le reste :-( :-( :-(
ça sera dur à vivre, non ?

Le problème c'est pas l'origine de l'organe. D'ailleurs tant mieux si cet organe peut être bénéfique à la France.

Le problème est que mon don d'organe peut être néfaste à la France, je ne vois pas en quoi c'est puant. Soit dit en passant, je n'ai de haine envers personne : si Dieu a créé des races différentes, toutes aussi belles les unes que les autres, c'est pour de bonnes raisons. La diversité est une bonne chose qu'il faut préserver, notamment en arrêtant l'hémorragie des flux migratoires.

Toi comprendre ?

il n'y a pas de race le haineux

Ah oui j'oubliais que nier l'existence des races allait annihiler le racisme. :hap:

Et que la taxonomie n'était pas une vraie branche de la biologie. :hap:

Darwin et Linné qui se retournent dans leur tombe. :hap:

Les races ca n existe pas ca a ete prouve par la science, le racisme c est juste l hostilite envers un groupe (construction sociale)

Mais bordel. :rire:
Rien que dans la revue Nature tu as des milliers d'articles qui traitent du sujet, arrête de parler de ce que tu ne connais pas et de répéter en boucle ce qu'on t'a appris en SVT quand t'étais en 3ème. :rire:

À l’université en génétique, le mot race n’existe pas le desco , ça ńa rien à voir avec tes folklores https://image.noelshack.com/fichiers/2017/04/1485548203-fffjjjj.png

il comprend pas

les chinois n'ont pas les yeux bridés ?? les noir ne sont t'il pas noir?? il existe une diversité d'homme parmis NOTRE RACE et il faut préserver cette variété ceux qui oserait melanger tout les peuple sont raciste car ils ne préserveraient la diversités des peuples

Dextre, toujours rien de nouveau à propos du projet?

Le 02 juillet 2018 à 23:13:23 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:09:32 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:04:34

Le 02 juillet 2018 à 23:00:08 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:56:42 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:54:41 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:53:30 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:51:09 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:49:55 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:44:20 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:40:25 indoril24 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:38:49 Chretienne a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:32:18 Lionel_Risitas a écrit :
Croire en dieu et refuser de donner ses organes quel non-sens

Mon corps appartient à Dieu pas à la science :)

Il ressemble à quoi dieu ?

On connaît l'apparence de Jésus, elle a été extrapolée à partir du suaire de Turin et on voit les mêmes caractéristiques physiques sur la plupart des icônes orthodoxes à partir du VIIIème siècle.

Il y a un excellent reportage là desuus avec enquete historique et reconstitution 3D pour ceux que ça intéresse (et qui comprennent l'anglais) :
https://vimeo.com/47220836

Merci je regarderai. :hap:

Je te tape si jamais ils disent que le suaire n'est pas authentique. :hap:

Le suaire est peut-être un faux tant que la pièce entière n'aura pas été analysée on ne saura jamais en tout cas les coins datent du Moyen-Âge

Je suis allé à la conférence d'un spécialiste du sujet, il m'a complètement convaincu de l'authenticité du suaire de Turing.

Méfiance des "spécialistes", les experts en biochimie, en chimie organique, en physique, en biologie qui ont étudié la question du Suaire sont en très grande majorité SCEPTIQUES car il y a peu d'analyses qui ont été faites sur cet "artefact"

C'est complètement faux
Les études des pollens par exemple sont ultra concluants, tout en fait est ultra concluant à part le carbone 14 sur le coin. Tu as un très bon résume dans le livre "Jésus" de Jean-Christian Petifils, qui est un historien sérieux et loin d'être un illuminé. Il résume l'affaire en une dizaine de pages avec toutes les références scientifiques

les pollens ne veulent rien dire, on a déjà vu des artefacts fabriqués avec des vrais tissus d'époque donc bon

Jean Christian Petitfils n'est pas physicien ou du moins un scientifique

Il reprend les travaux que tu cites. Tu disais que ces travaux disaient que les spécialistes étaient sceptiques, c'est complètement faux ils penchent quasiment tous vers la thèse que le suaire est véridique. Regarde dans le livre si tu veux les liens vers tous ces articles

Absolument pas ça fait longtemps que je suis la controverse du Suaire de Turin et il y a énormément de scientifiques qui prennent à la rigolade cette hypothèse Henry Broch (éminent biophysicien) en tête

Selon le rasoir d'Ockam les hypothèses à privilégier sont les plus simples voici les suivantes :
'
Painting
'

The technique used for producing the image is, according to Walter McCrone, described in a book about medieval painting published in 1847 by Charles Lock Eastlake (Methods and Materials of Painting of the Great Schools and Masters). Eastlake describes in the chapter "Practice of Painting Generally During the XIVth Century" a special technique of painting on linen using tempera paint, which produces images with unusual transparent features—which McCrone compares to the image on the shroud.[148]

Pro-authenticity journals have declared this hypothesis to be unsound, stating that X-ray fluorescence examination, as well as infrared thermography, did not reveal any pigment.[149][150][151] The non-paint origin has been further examined by Fourier transform of the image: common paintings show a directionality that is absent from the Turin Shroud.[152]
Acid pigmentation

In 2009, Luigi Garlaschelli, professor of organic chemistry at the University of Pavia, announced that he had made a full size reproduction of the Shroud of Turin using only medieval technologies. Garlaschelli placed a linen sheet over a volunteer and then rubbed it with an acidic pigment. The shroud was then aged in an oven before being washed to remove the pigment. He then added blood stains, scorches and water stains to replicate the original.[153] But according to Giulio Fanti, professor of mechanical and thermic measurements at the University of Padua, "the technique itself seems unable to produce an image having the most critical Turin Shroud image characteristics".[154][155]

Garlaschelli's reproduction was featured in a 2010 National Geographic documentary. The technique used by Garlaschelli included the bas relief approach (described below) but only for the image of the face. The resultant image was visibly similar to the Turin Shroud, though lacking the uniformity and detail of the original.[156]
Medieval photography

According to the art historian Nicholas Allen, the image on the shroud was formed by a photographic technique in the 13th century.[157] Allen maintains that techniques already available before the 14th century—e.g., as described in the Book of Optics, which was at just that time translated from Arabic to Latin—were sufficient to produce primitive photographs, and that people familiar with these techniques would have been able to produce an image as found on the shroud. To demonstrate this, he successfully produced photographic images similar to the shroud using only techniques and materials available at the time the shroud was supposedly made. He described his results in his PhD thesis,[158] in papers published in several science journals,[159][160] and in a book.[161] Silver bromide is believed by some to have been used for making the Shroud of Turin as it is widely used in photographic films.[162]

Dust-transfer technique

Scientists Emily Craig and Randall Bresee have attempted to recreate the likenesses of the shroud through the dust-transfer technique, which could have been done by medieval arts. They first did a carbon-dust drawing of a Jesus-like face (using collagen dust) on a newsprint made from wood pulp (which is similar to 13th- and 14th-century paper). They next placed the drawing on a table and covered it with a piece of linen. They then pressed the linen against the newsprint by firmly rubbing with the flat side of a wooden spoon. By doing this they managed to create a reddish-brown image with a lifelike positive likeness of a person, a three-dimensional image and no sign of brush strokes.[163] However, according to Fanti and Moroni, this does not reproduce many special features of the Shroud at microscopic level.[164]

Bas-relief

Another hypothesis suggests that the Shroud may have been formed using a bas-relief sculpture. Researcher Jacques di Costanzo, noting that the Shroud image seems to have a three-dimensional quality, suggested that perhaps the image was formed using a three-dimensional object, such as a sculpture. While wrapping a cloth around a life-sized statue would result in a distorted image, placing a cloth over a bas-relief would result in an image like the one seen on the shroud. To demonstrate the plausibility of his hypothesis, Costanzo constructed a bas-relief of a Jesus-like face and draped wet linen over the bas-relief. After the linen dried, he dabbed it with a mixture of ferric oxide and gelatine. The result was an image similar to that of the Shroud. The imprinted image turned out to be wash-resistant, impervious to temperatures of 250 °C (482 °F) and was undamaged by exposure to a range of harsh chemicals, including bisulphite which, without the gelatine, would normally have degraded ferric oxide to the compound ferrous oxide.[165] Similar results have been obtained by Nickell.

Instead of painting, it has been suggested that the bas-relief could also be heated and used to scorch an image onto the cloth. However researcher Thibault Heimburger performed some experiments with the scorching of linen, and found that a scorch mark is only produced by direct contact with the hot object – thus producing an all-or-nothing discoloration with no graduation of color as is found in the shroud.[166]

According to Fanti and Moroni, after comparing the histograms of 256 different grey levels, it was found that the image obtained with a bas-relief has grey values included between 60 and 256 levels, but it is much contrasted with wide areas of white saturation (levels included between 245 and 256) and lacks of intermediate grey levels (levels included between 160 and 200). The face image on the Shroud instead has grey tonalities that vary in the same values field (between 60 and 256), but the white saturation is much less marked and the histogram is practically flat in correspondence of the intermediate grey levels (levels included between 160 and 200).[164]

Maillard reaction

The Maillard reaction is a form of non-enzymatic browning involving an amino acid and a reducing sugar. The cellulose fibers of the shroud are coated with a thin carbohydrate layer of starch fractions, various sugars, and other impurities. In a paper entitled "The Shroud of Turin: an amino-carbonyl reaction may explain the image formation,"[167] Raymond Rogers and Anna Arnoldi propose that amines from a recently deceased human body may have undergone Maillard reactions with this carbohydrate layer within a reasonable period of time, before liquid decomposition products stained or damaged the cloth. The gases produced by a dead body are extremely reactive chemically and within a few hours, in an environment such as a tomb, a body starts to produce heavier amines in its tissues such as putrescine and cadaverine. However the potential source for amines required for the reaction is a decomposing body,[91]:100 and no signs of decomposition have been found on the Shroud.[168] Rogers also notes that their tests revealed that there were no proteins or bodily fluids on the image areas.[91]:38 Also, the image resolution and the uniform coloration of the linen resolution seem to be incompatible with a mechanism involving diffusion.[169]

Alan A. Mills argued that the image was formed by the chemical reaction auto-oxidation. He noted that the image corresponds to what would have been produced by a volatile chemical if the intensity of the color change were inversely proportional to the distance from the body of a loosely draped cloth.[170]

Tu cites juste des gens qui ont essayé de reproduire le suaire sans y arriver complètement, ça ne prouve pas grand chose.

Si tu t'y intéresses vraiment, regarde aussi les références citées par Petitfils pour avoir aussi les arguments en faveur de la part de gens qui ont vraiment étudiés le suaire et pas juste fait mumuse dans leur coin.

non je cite juste des hypothèses autrement plus probables que l'image aurait été provoquée par la résurrection :rire:

Le 02 juillet 2018 à 23:09:38 Guillotiner a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:07:47 conversafricain a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:04:36 Guillotiner a écrit :
Il doit y avoir 6000 greffes par an en France et 20 000 demandeurs en attente, si vous voulez accélérer les procédures les pro-organes, c'est simple, vous prenez votre bagnole et vous tapez un platane.

Cet sophisme argumentaire de merde, heureusement qu’on demande pas aux attardés de donner leurs avis https://image.noelshack.com/fichiers/2017/04/1485548203-fffjjjj.png

Sophismes, ad hominem, ad personam, je vois que le vocabulaire des mélenchiards commence à s'étoffer.

N’utilises pas des mots que tu ne connais pas le desco, t’es ridicule et ta rhétorique est à chier https://image.noelshack.com/fichiers/2017/04/1485548203-fffjjjj.png

Le 02 juillet 2018 à 18:25:27 Dextre55 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 18:23:47 Lord-is-back a écrit :
Est-ce que c'est dans les deux sens ? Genre si tu as un accident grave et que tu as besoin d'un nouveau pancréas /foie/poumon /coeur pour survivre, on te le refusera ?

Ca ne paraitrait que justice.

Non.

Ce qui me dérange c'est de donner mes organes à quelqu'un qui ne soit pas un vrai Français et de le sauver.

En revanche, peu importe de qui je prends les organes pourvu que ça me permette de rester en vie.

Putain khey c’est totalement con https://image.noelshack.com/fichiers/2016/26/1467335935-jesus1.png c’est meme pas égoiste c’est meme pas logique

Le 02 juillet 2018 à 23:13:23 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:09:32 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:04:34

Le 02 juillet 2018 à 23:00:08 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:56:42 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:54:41 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:53:30 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:51:09 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:49:55 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:44:20 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:40:25 indoril24 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:38:49 Chretienne a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:32:18 Lionel_Risitas a écrit :
Croire en dieu et refuser de donner ses organes quel non-sens

Mon corps appartient à Dieu pas à la science :)

Il ressemble à quoi dieu ?

On connaît l'apparence de Jésus, elle a été extrapolée à partir du suaire de Turin et on voit les mêmes caractéristiques physiques sur la plupart des icônes orthodoxes à partir du VIIIème siècle.

Il y a un excellent reportage là desuus avec enquete historique et reconstitution 3D pour ceux que ça intéresse (et qui comprennent l'anglais) :
https://vimeo.com/47220836

Merci je regarderai. :hap:

Je te tape si jamais ils disent que le suaire n'est pas authentique. :hap:

Le suaire est peut-être un faux tant que la pièce entière n'aura pas été analysée on ne saura jamais en tout cas les coins datent du Moyen-Âge

Je suis allé à la conférence d'un spécialiste du sujet, il m'a complètement convaincu de l'authenticité du suaire de Turing.

Méfiance des "spécialistes", les experts en biochimie, en chimie organique, en physique, en biologie qui ont étudié la question du Suaire sont en très grande majorité SCEPTIQUES car il y a peu d'analyses qui ont été faites sur cet "artefact"

C'est complètement faux
Les études des pollens par exemple sont ultra concluants, tout en fait est ultra concluant à part le carbone 14 sur le coin. Tu as un très bon résume dans le livre "Jésus" de Jean-Christian Petifils, qui est un historien sérieux et loin d'être un illuminé. Il résume l'affaire en une dizaine de pages avec toutes les références scientifiques

les pollens ne veulent rien dire, on a déjà vu des artefacts fabriqués avec des vrais tissus d'époque donc bon

Jean Christian Petitfils n'est pas physicien ou du moins un scientifique

Il reprend les travaux que tu cites. Tu disais que ces travaux disaient que les spécialistes étaient sceptiques, c'est complètement faux ils penchent quasiment tous vers la thèse que le suaire est véridique. Regarde dans le livre si tu veux les liens vers tous ces articles

Absolument pas ça fait longtemps que je suis la controverse du Suaire de Turin et il y a énormément de scientifiques qui prennent à la rigolade cette hypothèse Henry Broch (éminent biophysicien) en tête

Selon le rasoir d'Ockam les hypothèses à privilégier sont les plus simples voici les suivantes :
'
Painting
'

The technique used for producing the image is, according to Walter McCrone, described in a book about medieval painting published in 1847 by Charles Lock Eastlake (Methods and Materials of Painting of the Great Schools and Masters). Eastlake describes in the chapter "Practice of Painting Generally During the XIVth Century" a special technique of painting on linen using tempera paint, which produces images with unusual transparent features—which McCrone compares to the image on the shroud.[148]

Pro-authenticity journals have declared this hypothesis to be unsound, stating that X-ray fluorescence examination, as well as infrared thermography, did not reveal any pigment.[149][150][151] The non-paint origin has been further examined by Fourier transform of the image: common paintings show a directionality that is absent from the Turin Shroud.[152]
Acid pigmentation

In 2009, Luigi Garlaschelli, professor of organic chemistry at the University of Pavia, announced that he had made a full size reproduction of the Shroud of Turin using only medieval technologies. Garlaschelli placed a linen sheet over a volunteer and then rubbed it with an acidic pigment. The shroud was then aged in an oven before being washed to remove the pigment. He then added blood stains, scorches and water stains to replicate the original.[153] But according to Giulio Fanti, professor of mechanical and thermic measurements at the University of Padua, "the technique itself seems unable to produce an image having the most critical Turin Shroud image characteristics".[154][155]

Garlaschelli's reproduction was featured in a 2010 National Geographic documentary. The technique used by Garlaschelli included the bas relief approach (described below) but only for the image of the face. The resultant image was visibly similar to the Turin Shroud, though lacking the uniformity and detail of the original.[156]
Medieval photography

According to the art historian Nicholas Allen, the image on the shroud was formed by a photographic technique in the 13th century.[157] Allen maintains that techniques already available before the 14th century—e.g., as described in the Book of Optics, which was at just that time translated from Arabic to Latin—were sufficient to produce primitive photographs, and that people familiar with these techniques would have been able to produce an image as found on the shroud. To demonstrate this, he successfully produced photographic images similar to the shroud using only techniques and materials available at the time the shroud was supposedly made. He described his results in his PhD thesis,[158] in papers published in several science journals,[159][160] and in a book.[161] Silver bromide is believed by some to have been used for making the Shroud of Turin as it is widely used in photographic films.[162]

Dust-transfer technique

Scientists Emily Craig and Randall Bresee have attempted to recreate the likenesses of the shroud through the dust-transfer technique, which could have been done by medieval arts. They first did a carbon-dust drawing of a Jesus-like face (using collagen dust) on a newsprint made from wood pulp (which is similar to 13th- and 14th-century paper). They next placed the drawing on a table and covered it with a piece of linen. They then pressed the linen against the newsprint by firmly rubbing with the flat side of a wooden spoon. By doing this they managed to create a reddish-brown image with a lifelike positive likeness of a person, a three-dimensional image and no sign of brush strokes.[163] However, according to Fanti and Moroni, this does not reproduce many special features of the Shroud at microscopic level.[164]

Bas-relief

Another hypothesis suggests that the Shroud may have been formed using a bas-relief sculpture. Researcher Jacques di Costanzo, noting that the Shroud image seems to have a three-dimensional quality, suggested that perhaps the image was formed using a three-dimensional object, such as a sculpture. While wrapping a cloth around a life-sized statue would result in a distorted image, placing a cloth over a bas-relief would result in an image like the one seen on the shroud. To demonstrate the plausibility of his hypothesis, Costanzo constructed a bas-relief of a Jesus-like face and draped wet linen over the bas-relief. After the linen dried, he dabbed it with a mixture of ferric oxide and gelatine. The result was an image similar to that of the Shroud. The imprinted image turned out to be wash-resistant, impervious to temperatures of 250 °C (482 °F) and was undamaged by exposure to a range of harsh chemicals, including bisulphite which, without the gelatine, would normally have degraded ferric oxide to the compound ferrous oxide.[165] Similar results have been obtained by Nickell.

Instead of painting, it has been suggested that the bas-relief could also be heated and used to scorch an image onto the cloth. However researcher Thibault Heimburger performed some experiments with the scorching of linen, and found that a scorch mark is only produced by direct contact with the hot object – thus producing an all-or-nothing discoloration with no graduation of color as is found in the shroud.[166]

According to Fanti and Moroni, after comparing the histograms of 256 different grey levels, it was found that the image obtained with a bas-relief has grey values included between 60 and 256 levels, but it is much contrasted with wide areas of white saturation (levels included between 245 and 256) and lacks of intermediate grey levels (levels included between 160 and 200). The face image on the Shroud instead has grey tonalities that vary in the same values field (between 60 and 256), but the white saturation is much less marked and the histogram is practically flat in correspondence of the intermediate grey levels (levels included between 160 and 200).[164]

Maillard reaction

The Maillard reaction is a form of non-enzymatic browning involving an amino acid and a reducing sugar. The cellulose fibers of the shroud are coated with a thin carbohydrate layer of starch fractions, various sugars, and other impurities. In a paper entitled "The Shroud of Turin: an amino-carbonyl reaction may explain the image formation,"[167] Raymond Rogers and Anna Arnoldi propose that amines from a recently deceased human body may have undergone Maillard reactions with this carbohydrate layer within a reasonable period of time, before liquid decomposition products stained or damaged the cloth. The gases produced by a dead body are extremely reactive chemically and within a few hours, in an environment such as a tomb, a body starts to produce heavier amines in its tissues such as putrescine and cadaverine. However the potential source for amines required for the reaction is a decomposing body,[91]:100 and no signs of decomposition have been found on the Shroud.[168] Rogers also notes that their tests revealed that there were no proteins or bodily fluids on the image areas.[91]:38 Also, the image resolution and the uniform coloration of the linen resolution seem to be incompatible with a mechanism involving diffusion.[169]

Alan A. Mills argued that the image was formed by the chemical reaction auto-oxidation. He noted that the image corresponds to what would have been produced by a volatile chemical if the intensity of the color change were inversely proportional to the distance from the body of a loosely draped cloth.[170]

Tu cites juste des gens qui ont essayé de reproduire le suaire sans y arriver complètement, ça ne prouve pas grand chose.

Si tu t'y intéresses vraiment, regarde aussi les références citées par Petitfils pour avoir aussi les arguments en faveur de la part de gens qui ont vraiment étudiés le suaire et pas juste fait mumuse dans leur coin.

La datation au carbone 14 a resolu le debat, de toute maniere le visage sur le suaire ne ressemble absolument pas a un levantin de l Antiquite mais a un europeen de l Ouest du XIII eme siecle

Le 02 juillet 2018 à 23:14:33 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:13:23 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:09:32 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:04:34

Le 02 juillet 2018 à 23:00:08 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:56:42 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:54:41 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:53:30 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:51:09 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:49:55 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:44:20 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:40:25 indoril24 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:38:49 Chretienne a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:32:18 Lionel_Risitas a écrit :
Croire en dieu et refuser de donner ses organes quel non-sens

Mon corps appartient à Dieu pas à la science :)

Il ressemble à quoi dieu ?

On connaît l'apparence de Jésus, elle a été extrapolée à partir du suaire de Turin et on voit les mêmes caractéristiques physiques sur la plupart des icônes orthodoxes à partir du VIIIème siècle.

Il y a un excellent reportage là desuus avec enquete historique et reconstitution 3D pour ceux que ça intéresse (et qui comprennent l'anglais) :
https://vimeo.com/47220836

Merci je regarderai. :hap:

Je te tape si jamais ils disent que le suaire n'est pas authentique. :hap:

Le suaire est peut-être un faux tant que la pièce entière n'aura pas été analysée on ne saura jamais en tout cas les coins datent du Moyen-Âge

Je suis allé à la conférence d'un spécialiste du sujet, il m'a complètement convaincu de l'authenticité du suaire de Turing.

Méfiance des "spécialistes", les experts en biochimie, en chimie organique, en physique, en biologie qui ont étudié la question du Suaire sont en très grande majorité SCEPTIQUES car il y a peu d'analyses qui ont été faites sur cet "artefact"

C'est complètement faux
Les études des pollens par exemple sont ultra concluants, tout en fait est ultra concluant à part le carbone 14 sur le coin. Tu as un très bon résume dans le livre "Jésus" de Jean-Christian Petifils, qui est un historien sérieux et loin d'être un illuminé. Il résume l'affaire en une dizaine de pages avec toutes les références scientifiques

les pollens ne veulent rien dire, on a déjà vu des artefacts fabriqués avec des vrais tissus d'époque donc bon

Jean Christian Petitfils n'est pas physicien ou du moins un scientifique

Il reprend les travaux que tu cites. Tu disais que ces travaux disaient que les spécialistes étaient sceptiques, c'est complètement faux ils penchent quasiment tous vers la thèse que le suaire est véridique. Regarde dans le livre si tu veux les liens vers tous ces articles

Absolument pas ça fait longtemps que je suis la controverse du Suaire de Turin et il y a énormément de scientifiques qui prennent à la rigolade cette hypothèse Henry Broch (éminent biophysicien) en tête

Selon le rasoir d'Ockam les hypothèses à privilégier sont les plus simples voici les suivantes :
'
Painting
'

The technique used for producing the image is, according to Walter McCrone, described in a book about medieval painting published in 1847 by Charles Lock Eastlake (Methods and Materials of Painting of the Great Schools and Masters). Eastlake describes in the chapter "Practice of Painting Generally During the XIVth Century" a special technique of painting on linen using tempera paint, which produces images with unusual transparent features—which McCrone compares to the image on the shroud.[148]

Pro-authenticity journals have declared this hypothesis to be unsound, stating that X-ray fluorescence examination, as well as infrared thermography, did not reveal any pigment.[149][150][151] The non-paint origin has been further examined by Fourier transform of the image: common paintings show a directionality that is absent from the Turin Shroud.[152]
Acid pigmentation

In 2009, Luigi Garlaschelli, professor of organic chemistry at the University of Pavia, announced that he had made a full size reproduction of the Shroud of Turin using only medieval technologies. Garlaschelli placed a linen sheet over a volunteer and then rubbed it with an acidic pigment. The shroud was then aged in an oven before being washed to remove the pigment. He then added blood stains, scorches and water stains to replicate the original.[153] But according to Giulio Fanti, professor of mechanical and thermic measurements at the University of Padua, "the technique itself seems unable to produce an image having the most critical Turin Shroud image characteristics".[154][155]

Garlaschelli's reproduction was featured in a 2010 National Geographic documentary. The technique used by Garlaschelli included the bas relief approach (described below) but only for the image of the face. The resultant image was visibly similar to the Turin Shroud, though lacking the uniformity and detail of the original.[156]
Medieval photography

According to the art historian Nicholas Allen, the image on the shroud was formed by a photographic technique in the 13th century.[157] Allen maintains that techniques already available before the 14th century—e.g., as described in the Book of Optics, which was at just that time translated from Arabic to Latin—were sufficient to produce primitive photographs, and that people familiar with these techniques would have been able to produce an image as found on the shroud. To demonstrate this, he successfully produced photographic images similar to the shroud using only techniques and materials available at the time the shroud was supposedly made. He described his results in his PhD thesis,[158] in papers published in several science journals,[159][160] and in a book.[161] Silver bromide is believed by some to have been used for making the Shroud of Turin as it is widely used in photographic films.[162]

Dust-transfer technique

Scientists Emily Craig and Randall Bresee have attempted to recreate the likenesses of the shroud through the dust-transfer technique, which could have been done by medieval arts. They first did a carbon-dust drawing of a Jesus-like face (using collagen dust) on a newsprint made from wood pulp (which is similar to 13th- and 14th-century paper). They next placed the drawing on a table and covered it with a piece of linen. They then pressed the linen against the newsprint by firmly rubbing with the flat side of a wooden spoon. By doing this they managed to create a reddish-brown image with a lifelike positive likeness of a person, a three-dimensional image and no sign of brush strokes.[163] However, according to Fanti and Moroni, this does not reproduce many special features of the Shroud at microscopic level.[164]

Bas-relief

Another hypothesis suggests that the Shroud may have been formed using a bas-relief sculpture. Researcher Jacques di Costanzo, noting that the Shroud image seems to have a three-dimensional quality, suggested that perhaps the image was formed using a three-dimensional object, such as a sculpture. While wrapping a cloth around a life-sized statue would result in a distorted image, placing a cloth over a bas-relief would result in an image like the one seen on the shroud. To demonstrate the plausibility of his hypothesis, Costanzo constructed a bas-relief of a Jesus-like face and draped wet linen over the bas-relief. After the linen dried, he dabbed it with a mixture of ferric oxide and gelatine. The result was an image similar to that of the Shroud. The imprinted image turned out to be wash-resistant, impervious to temperatures of 250 °C (482 °F) and was undamaged by exposure to a range of harsh chemicals, including bisulphite which, without the gelatine, would normally have degraded ferric oxide to the compound ferrous oxide.[165] Similar results have been obtained by Nickell.

Instead of painting, it has been suggested that the bas-relief could also be heated and used to scorch an image onto the cloth. However researcher Thibault Heimburger performed some experiments with the scorching of linen, and found that a scorch mark is only produced by direct contact with the hot object – thus producing an all-or-nothing discoloration with no graduation of color as is found in the shroud.[166]

According to Fanti and Moroni, after comparing the histograms of 256 different grey levels, it was found that the image obtained with a bas-relief has grey values included between 60 and 256 levels, but it is much contrasted with wide areas of white saturation (levels included between 245 and 256) and lacks of intermediate grey levels (levels included between 160 and 200). The face image on the Shroud instead has grey tonalities that vary in the same values field (between 60 and 256), but the white saturation is much less marked and the histogram is practically flat in correspondence of the intermediate grey levels (levels included between 160 and 200).[164]

Maillard reaction

The Maillard reaction is a form of non-enzymatic browning involving an amino acid and a reducing sugar. The cellulose fibers of the shroud are coated with a thin carbohydrate layer of starch fractions, various sugars, and other impurities. In a paper entitled "The Shroud of Turin: an amino-carbonyl reaction may explain the image formation,"[167] Raymond Rogers and Anna Arnoldi propose that amines from a recently deceased human body may have undergone Maillard reactions with this carbohydrate layer within a reasonable period of time, before liquid decomposition products stained or damaged the cloth. The gases produced by a dead body are extremely reactive chemically and within a few hours, in an environment such as a tomb, a body starts to produce heavier amines in its tissues such as putrescine and cadaverine. However the potential source for amines required for the reaction is a decomposing body,[91]:100 and no signs of decomposition have been found on the Shroud.[168] Rogers also notes that their tests revealed that there were no proteins or bodily fluids on the image areas.[91]:38 Also, the image resolution and the uniform coloration of the linen resolution seem to be incompatible with a mechanism involving diffusion.[169]

Alan A. Mills argued that the image was formed by the chemical reaction auto-oxidation. He noted that the image corresponds to what would have been produced by a volatile chemical if the intensity of the color change were inversely proportional to the distance from the body of a loosely draped cloth.[170]

Tu cites juste des gens qui ont essayé de reproduire le suaire sans y arriver complètement, ça ne prouve pas grand chose.

Si tu t'y intéresses vraiment, regarde aussi les références citées par Petitfils pour avoir aussi les arguments en faveur de la part de gens qui ont vraiment étudiés le suaire et pas juste fait mumuse dans leur coin.

non je cite juste des hypothèses autrement plus probables que l'image aurait été provoquée par la résurrection :rire:

Si tu refuses a priori cette hypothése, forcément toutes les autres te paraissent plus probables. Ca n'en reste pas moins des hypothèses qui n'ont pas réussi à reproduire précisément le suaire. Aucune de ces expériences n'arrivent à reproduire la coloration fibre par fibre qu'ont constatée les spécialistes qui ont étudié le suaire.

Le 02 juillet 2018 à 23:14:05 HepadBan40Fois2 a écrit :
Dextre, toujours rien de nouveau à propos du projet?

Nope je pense faire ça quand je serais fixé par rapport à des trucs perso. :hap:

Le 02 juillet 2018 à 23:14:02 enkyvsenlil a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:09:17 conversafricain a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:07:37 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:05:53 tahmer11 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:01:17 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:58:43 GaletteSocisse a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:57:40 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:53:55 DefWish a écrit :
Tu vends du rêve Dextre, Toujours aussi puant. https://image.noelshack.com/fichiers/2016/24/1466366209-risitas24.png

Mais si un étranger te file ses organes, tu auras des organes étranger en toi, quelle misère. T'auras une partie de toi qui vaudra moins MORALEMENT que le reste :-( :-( :-(
ça sera dur à vivre, non ?

Le problème c'est pas l'origine de l'organe. D'ailleurs tant mieux si cet organe peut être bénéfique à la France.

Le problème est que mon don d'organe peut être néfaste à la France, je ne vois pas en quoi c'est puant. Soit dit en passant, je n'ai de haine envers personne : si Dieu a créé des races différentes, toutes aussi belles les unes que les autres, c'est pour de bonnes raisons. La diversité est une bonne chose qu'il faut préserver, notamment en arrêtant l'hémorragie des flux migratoires.

Toi comprendre ?

il n'y a pas de race le haineux

Ah oui j'oubliais que nier l'existence des races allait annihiler le racisme. :hap:

Et que la taxonomie n'était pas une vraie branche de la biologie. :hap:

Darwin et Linné qui se retournent dans leur tombe. :hap:

Les races ca n existe pas ca a ete prouve par la science, le racisme c est juste l hostilite envers un groupe (construction sociale)

Mais bordel. :rire:
Rien que dans la revue Nature tu as des milliers d'articles qui traitent du sujet, arrête de parler de ce que tu ne connais pas et de répéter en boucle ce qu'on t'a appris en SVT quand t'étais en 3ème. :rire:

À l’université en génétique, le mot race n’existe pas le desco , ça ńa rien à voir avec tes folklores https://image.noelshack.com/fichiers/2017/04/1485548203-fffjjjj.png

il comprend pas

les chinois n'ont pas les yeux bridés ?? les noir ne sont t'il pas noir?? il existe une diversité d'homme parmis NOTRE RACE et il faut préserver cette variété ceux qui oserait melanger tout les peuple sont raciste car ils ne préserveraient la diversités des peuples

Les gens font ce qu ils veulent il s agit de choix personnels

vouloir mélanger les peuple c'est raciste car c'est être contre les races (qui n'existent pas)

les seuls racistes ici bas sont les élites qui pour leurs poigon voudraient nous faire croire que avec leur guerres qui précipitent la rencontre des peuple il faudraient de toute urgence en accepter d'autre

tout cela ce fera en douceur et les musulmans ce rendront compte que les chrétiens n'on rien contre eux toute persone qui cherche la vérité

Le 02 juillet 2018 à 23:16:50 tahmer11 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:13:23 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:09:32 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:04:34

Le 02 juillet 2018 à 23:00:08 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:56:42 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:54:41 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:53:30 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:51:09 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:49:55 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:44:20 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:40:25 indoril24 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:38:49 Chretienne a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:32:18 Lionel_Risitas a écrit :
Croire en dieu et refuser de donner ses organes quel non-sens

Mon corps appartient à Dieu pas à la science :)

Il ressemble à quoi dieu ?

On connaît l'apparence de Jésus, elle a été extrapolée à partir du suaire de Turin et on voit les mêmes caractéristiques physiques sur la plupart des icônes orthodoxes à partir du VIIIème siècle.

Il y a un excellent reportage là desuus avec enquete historique et reconstitution 3D pour ceux que ça intéresse (et qui comprennent l'anglais) :
https://vimeo.com/47220836

Merci je regarderai. :hap:

Je te tape si jamais ils disent que le suaire n'est pas authentique. :hap:

Le suaire est peut-être un faux tant que la pièce entière n'aura pas été analysée on ne saura jamais en tout cas les coins datent du Moyen-Âge

Je suis allé à la conférence d'un spécialiste du sujet, il m'a complètement convaincu de l'authenticité du suaire de Turing.

Méfiance des "spécialistes", les experts en biochimie, en chimie organique, en physique, en biologie qui ont étudié la question du Suaire sont en très grande majorité SCEPTIQUES car il y a peu d'analyses qui ont été faites sur cet "artefact"

C'est complètement faux
Les études des pollens par exemple sont ultra concluants, tout en fait est ultra concluant à part le carbone 14 sur le coin. Tu as un très bon résume dans le livre "Jésus" de Jean-Christian Petifils, qui est un historien sérieux et loin d'être un illuminé. Il résume l'affaire en une dizaine de pages avec toutes les références scientifiques

les pollens ne veulent rien dire, on a déjà vu des artefacts fabriqués avec des vrais tissus d'époque donc bon

Jean Christian Petitfils n'est pas physicien ou du moins un scientifique

Il reprend les travaux que tu cites. Tu disais que ces travaux disaient que les spécialistes étaient sceptiques, c'est complètement faux ils penchent quasiment tous vers la thèse que le suaire est véridique. Regarde dans le livre si tu veux les liens vers tous ces articles

Absolument pas ça fait longtemps que je suis la controverse du Suaire de Turin et il y a énormément de scientifiques qui prennent à la rigolade cette hypothèse Henry Broch (éminent biophysicien) en tête

Selon le rasoir d'Ockam les hypothèses à privilégier sont les plus simples voici les suivantes :
'
Painting
'

The technique used for producing the image is, according to Walter McCrone, described in a book about medieval painting published in 1847 by Charles Lock Eastlake (Methods and Materials of Painting of the Great Schools and Masters). Eastlake describes in the chapter "Practice of Painting Generally During the XIVth Century" a special technique of painting on linen using tempera paint, which produces images with unusual transparent features—which McCrone compares to the image on the shroud.[148]

Pro-authenticity journals have declared this hypothesis to be unsound, stating that X-ray fluorescence examination, as well as infrared thermography, did not reveal any pigment.[149][150][151] The non-paint origin has been further examined by Fourier transform of the image: common paintings show a directionality that is absent from the Turin Shroud.[152]
Acid pigmentation

In 2009, Luigi Garlaschelli, professor of organic chemistry at the University of Pavia, announced that he had made a full size reproduction of the Shroud of Turin using only medieval technologies. Garlaschelli placed a linen sheet over a volunteer and then rubbed it with an acidic pigment. The shroud was then aged in an oven before being washed to remove the pigment. He then added blood stains, scorches and water stains to replicate the original.[153] But according to Giulio Fanti, professor of mechanical and thermic measurements at the University of Padua, "the technique itself seems unable to produce an image having the most critical Turin Shroud image characteristics".[154][155]

Garlaschelli's reproduction was featured in a 2010 National Geographic documentary. The technique used by Garlaschelli included the bas relief approach (described below) but only for the image of the face. The resultant image was visibly similar to the Turin Shroud, though lacking the uniformity and detail of the original.[156]
Medieval photography

According to the art historian Nicholas Allen, the image on the shroud was formed by a photographic technique in the 13th century.[157] Allen maintains that techniques already available before the 14th century—e.g., as described in the Book of Optics, which was at just that time translated from Arabic to Latin—were sufficient to produce primitive photographs, and that people familiar with these techniques would have been able to produce an image as found on the shroud. To demonstrate this, he successfully produced photographic images similar to the shroud using only techniques and materials available at the time the shroud was supposedly made. He described his results in his PhD thesis,[158] in papers published in several science journals,[159][160] and in a book.[161] Silver bromide is believed by some to have been used for making the Shroud of Turin as it is widely used in photographic films.[162]

Dust-transfer technique

Scientists Emily Craig and Randall Bresee have attempted to recreate the likenesses of the shroud through the dust-transfer technique, which could have been done by medieval arts. They first did a carbon-dust drawing of a Jesus-like face (using collagen dust) on a newsprint made from wood pulp (which is similar to 13th- and 14th-century paper). They next placed the drawing on a table and covered it with a piece of linen. They then pressed the linen against the newsprint by firmly rubbing with the flat side of a wooden spoon. By doing this they managed to create a reddish-brown image with a lifelike positive likeness of a person, a three-dimensional image and no sign of brush strokes.[163] However, according to Fanti and Moroni, this does not reproduce many special features of the Shroud at microscopic level.[164]

Bas-relief

Another hypothesis suggests that the Shroud may have been formed using a bas-relief sculpture. Researcher Jacques di Costanzo, noting that the Shroud image seems to have a three-dimensional quality, suggested that perhaps the image was formed using a three-dimensional object, such as a sculpture. While wrapping a cloth around a life-sized statue would result in a distorted image, placing a cloth over a bas-relief would result in an image like the one seen on the shroud. To demonstrate the plausibility of his hypothesis, Costanzo constructed a bas-relief of a Jesus-like face and draped wet linen over the bas-relief. After the linen dried, he dabbed it with a mixture of ferric oxide and gelatine. The result was an image similar to that of the Shroud. The imprinted image turned out to be wash-resistant, impervious to temperatures of 250 °C (482 °F) and was undamaged by exposure to a range of harsh chemicals, including bisulphite which, without the gelatine, would normally have degraded ferric oxide to the compound ferrous oxide.[165] Similar results have been obtained by Nickell.

Instead of painting, it has been suggested that the bas-relief could also be heated and used to scorch an image onto the cloth. However researcher Thibault Heimburger performed some experiments with the scorching of linen, and found that a scorch mark is only produced by direct contact with the hot object – thus producing an all-or-nothing discoloration with no graduation of color as is found in the shroud.[166]

According to Fanti and Moroni, after comparing the histograms of 256 different grey levels, it was found that the image obtained with a bas-relief has grey values included between 60 and 256 levels, but it is much contrasted with wide areas of white saturation (levels included between 245 and 256) and lacks of intermediate grey levels (levels included between 160 and 200). The face image on the Shroud instead has grey tonalities that vary in the same values field (between 60 and 256), but the white saturation is much less marked and the histogram is practically flat in correspondence of the intermediate grey levels (levels included between 160 and 200).[164]

Maillard reaction

The Maillard reaction is a form of non-enzymatic browning involving an amino acid and a reducing sugar. The cellulose fibers of the shroud are coated with a thin carbohydrate layer of starch fractions, various sugars, and other impurities. In a paper entitled "The Shroud of Turin: an amino-carbonyl reaction may explain the image formation,"[167] Raymond Rogers and Anna Arnoldi propose that amines from a recently deceased human body may have undergone Maillard reactions with this carbohydrate layer within a reasonable period of time, before liquid decomposition products stained or damaged the cloth. The gases produced by a dead body are extremely reactive chemically and within a few hours, in an environment such as a tomb, a body starts to produce heavier amines in its tissues such as putrescine and cadaverine. However the potential source for amines required for the reaction is a decomposing body,[91]:100 and no signs of decomposition have been found on the Shroud.[168] Rogers also notes that their tests revealed that there were no proteins or bodily fluids on the image areas.[91]:38 Also, the image resolution and the uniform coloration of the linen resolution seem to be incompatible with a mechanism involving diffusion.[169]

Alan A. Mills argued that the image was formed by the chemical reaction auto-oxidation. He noted that the image corresponds to what would have been produced by a volatile chemical if the intensity of the color change were inversely proportional to the distance from the body of a loosely draped cloth.[170]

Tu cites juste des gens qui ont essayé de reproduire le suaire sans y arriver complètement, ça ne prouve pas grand chose.

Si tu t'y intéresses vraiment, regarde aussi les références citées par Petitfils pour avoir aussi les arguments en faveur de la part de gens qui ont vraiment étudiés le suaire et pas juste fait mumuse dans leur coin.

La datation au carbone 14 a resolu le debat, de toute maniere le visage sur le suaire ne ressemble absolument pas a un levantin de l Antiquite mais a un europeen de l Ouest du XIII eme siecle

Là aussi il a été prouvé que la partie étudiée au carbone 14 venait d'un rafistolage tardif. Le documentaire dont j'ai mis le lien ("the face of Jesus" https://vimeo.com/47220836) effectue une reconstitution basée sur le suaire et le visage correspond tout à fait à celui d'un "levantin".

Le 02 juillet 2018 à 18:18:00 Dextre55 a écrit :
C'est bon, ça y est c'est fait : je suis inscrit sur le registre national des refus.

Vous avez des questions ? :hap:

Lien ? :hap:

Le 02 juillet 2018 à 23:16:52 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:14:33 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:13:23 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:09:32 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 23:04:34

Le 02 juillet 2018 à 23:00:08 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:56:42 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:54:41 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:53:30 StickerRisitas9 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:51:09 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:49:55 MurJauned2 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:44:20 Dextre64 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:40:25 indoril24 a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:38:49 Chretienne a écrit :

Le 02 juillet 2018 à 22:32:18 Lionel_Risitas a écrit :
Croire en dieu et refuser de donner ses organes quel non-sens

Mon corps appartient à Dieu pas à la science :)

Il ressemble à quoi dieu ?

On connaît l'apparence de Jésus, elle a été extrapolée à partir du suaire de Turin et on voit les mêmes caractéristiques physiques sur la plupart des icônes orthodoxes à partir du VIIIème siècle.

Il y a un excellent reportage là desuus avec enquete historique et reconstitution 3D pour ceux que ça intéresse (et qui comprennent l'anglais) :
https://vimeo.com/47220836

Merci je regarderai. :hap:

Je te tape si jamais ils disent que le suaire n'est pas authentique. :hap:

Le suaire est peut-être un faux tant que la pièce entière n'aura pas été analysée on ne saura jamais en tout cas les coins datent du Moyen-Âge

Je suis allé à la conférence d'un spécialiste du sujet, il m'a complètement convaincu de l'authenticité du suaire de Turing.

Méfiance des "spécialistes", les experts en biochimie, en chimie organique, en physique, en biologie qui ont étudié la question du Suaire sont en très grande majorité SCEPTIQUES car il y a peu d'analyses qui ont été faites sur cet "artefact"

C'est complètement faux
Les études des pollens par exemple sont ultra concluants, tout en fait est ultra concluant à part le carbone 14 sur le coin. Tu as un très bon résume dans le livre "Jésus" de Jean-Christian Petifils, qui est un historien sérieux et loin d'être un illuminé. Il résume l'affaire en une dizaine de pages avec toutes les références scientifiques

les pollens ne veulent rien dire, on a déjà vu des artefacts fabriqués avec des vrais tissus d'époque donc bon

Jean Christian Petitfils n'est pas physicien ou du moins un scientifique

Il reprend les travaux que tu cites. Tu disais que ces travaux disaient que les spécialistes étaient sceptiques, c'est complètement faux ils penchent quasiment tous vers la thèse que le suaire est véridique. Regarde dans le livre si tu veux les liens vers tous ces articles

Absolument pas ça fait longtemps que je suis la controverse du Suaire de Turin et il y a énormément de scientifiques qui prennent à la rigolade cette hypothèse Henry Broch (éminent biophysicien) en tête

Selon le rasoir d'Ockam les hypothèses à privilégier sont les plus simples voici les suivantes :
'
Painting
'

The technique used for producing the image is, according to Walter McCrone, described in a book about medieval painting published in 1847 by Charles Lock Eastlake (Methods and Materials of Painting of the Great Schools and Masters). Eastlake describes in the chapter "Practice of Painting Generally During the XIVth Century" a special technique of painting on linen using tempera paint, which produces images with unusual transparent features—which McCrone compares to the image on the shroud.[148]

Pro-authenticity journals have declared this hypothesis to be unsound, stating that X-ray fluorescence examination, as well as infrared thermography, did not reveal any pigment.[149][150][151] The non-paint origin has been further examined by Fourier transform of the image: common paintings show a directionality that is absent from the Turin Shroud.[152]
Acid pigmentation

In 2009, Luigi Garlaschelli, professor of organic chemistry at the University of Pavia, announced that he had made a full size reproduction of the Shroud of Turin using only medieval technologies. Garlaschelli placed a linen sheet over a volunteer and then rubbed it with an acidic pigment. The shroud was then aged in an oven before being washed to remove the pigment. He then added blood stains, scorches and water stains to replicate the original.[153] But according to Giulio Fanti, professor of mechanical and thermic measurements at the University of Padua, "the technique itself seems unable to produce an image having the most critical Turin Shroud image characteristics".[154][155]

Garlaschelli's reproduction was featured in a 2010 National Geographic documentary. The technique used by Garlaschelli included the bas relief approach (described below) but only for the image of the face. The resultant image was visibly similar to the Turin Shroud, though lacking the uniformity and detail of the original.[156]
Medieval photography

According to the art historian Nicholas Allen, the image on the shroud was formed by a photographic technique in the 13th century.[157] Allen maintains that techniques already available before the 14th century—e.g., as described in the Book of Optics, which was at just that time translated from Arabic to Latin—were sufficient to produce primitive photographs, and that people familiar with these techniques would have been able to produce an image as found on the shroud. To demonstrate this, he successfully produced photographic images similar to the shroud using only techniques and materials available at the time the shroud was supposedly made. He described his results in his PhD thesis,[158] in papers published in several science journals,[159][160] and in a book.[161] Silver bromide is believed by some to have been used for making the Shroud of Turin as it is widely used in photographic films.[162]

Dust-transfer technique

Scientists Emily Craig and Randall Bresee have attempted to recreate the likenesses of the shroud through the dust-transfer technique, which could have been done by medieval arts. They first did a carbon-dust drawing of a Jesus-like face (using collagen dust) on a newsprint made from wood pulp (which is similar to 13th- and 14th-century paper). They next placed the drawing on a table and covered it with a piece of linen. They then pressed the linen against the newsprint by firmly rubbing with the flat side of a wooden spoon. By doing this they managed to create a reddish-brown image with a lifelike positive likeness of a person, a three-dimensional image and no sign of brush strokes.[163] However, according to Fanti and Moroni, this does not reproduce many special features of the Shroud at microscopic level.[164]

Bas-relief

Another hypothesis suggests that the Shroud may have been formed using a bas-relief sculpture. Researcher Jacques di Costanzo, noting that the Shroud image seems to have a three-dimensional quality, suggested that perhaps the image was formed using a three-dimensional object, such as a sculpture. While wrapping a cloth around a life-sized statue would result in a distorted image, placing a cloth over a bas-relief would result in an image like the one seen on the shroud. To demonstrate the plausibility of his hypothesis, Costanzo constructed a bas-relief of a Jesus-like face and draped wet linen over the bas-relief. After the linen dried, he dabbed it with a mixture of ferric oxide and gelatine. The result was an image similar to that of the Shroud. The imprinted image turned out to be wash-resistant, impervious to temperatures of 250 °C (482 °F) and was undamaged by exposure to a range of harsh chemicals, including bisulphite which, without the gelatine, would normally have degraded ferric oxide to the compound ferrous oxide.[165] Similar results have been obtained by Nickell.

Instead of painting, it has been suggested that the bas-relief could also be heated and used to scorch an image onto the cloth. However researcher Thibault Heimburger performed some experiments with the scorching of linen, and found that a scorch mark is only produced by direct contact with the hot object – thus producing an all-or-nothing discoloration with no graduation of color as is found in the shroud.[166]

According to Fanti and Moroni, after comparing the histograms of 256 different grey levels, it was found that the image obtained with a bas-relief has grey values included between 60 and 256 levels, but it is much contrasted with wide areas of white saturation (levels included between 245 and 256) and lacks of intermediate grey levels (levels included between 160 and 200). The face image on the Shroud instead has grey tonalities that vary in the same values field (between 60 and 256), but the white saturation is much less marked and the histogram is practically flat in correspondence of the intermediate grey levels (levels included between 160 and 200).[164]

Maillard reaction

The Maillard reaction is a form of non-enzymatic browning involving an amino acid and a reducing sugar. The cellulose fibers of the shroud are coated with a thin carbohydrate layer of starch fractions, various sugars, and other impurities. In a paper entitled "The Shroud of Turin: an amino-carbonyl reaction may explain the image formation,"[167] Raymond Rogers and Anna Arnoldi propose that amines from a recently deceased human body may have undergone Maillard reactions with this carbohydrate layer within a reasonable period of time, before liquid decomposition products stained or damaged the cloth. The gases produced by a dead body are extremely reactive chemically and within a few hours, in an environment such as a tomb, a body starts to produce heavier amines in its tissues such as putrescine and cadaverine. However the potential source for amines required for the reaction is a decomposing body,[91]:100 and no signs of decomposition have been found on the Shroud.[168] Rogers also notes that their tests revealed that there were no proteins or bodily fluids on the image areas.[91]:38 Also, the image resolution and the uniform coloration of the linen resolution seem to be incompatible with a mechanism involving diffusion.[169]

Alan A. Mills argued that the image was formed by the chemical reaction auto-oxidation. He noted that the image corresponds to what would have been produced by a volatile chemical if the intensity of the color change were inversely proportional to the distance from the body of a loosely draped cloth.[170]

Tu cites juste des gens qui ont essayé de reproduire le suaire sans y arriver complètement, ça ne prouve pas grand chose.

Si tu t'y intéresses vraiment, regarde aussi les références citées par Petitfils pour avoir aussi les arguments en faveur de la part de gens qui ont vraiment étudiés le suaire et pas juste fait mumuse dans leur coin.

non je cite juste des hypothèses autrement plus probables que l'image aurait été provoquée par la résurrection :rire:

Si tu refuses a priori cette hypothése, forcément toutes les autres te paraissent plus probables. Ca n'en reste pas moins des hypothèses qui n'ont pas réussi à reproduire précisément le suaire. Aucune de ces expériences n'arrivent à reproduire la coloration fibre par fibre qu'ont constatée les spécialistes qui ont étudié le suaire.

À partir du moment où le carbone14 contredit vos hypothèses, y’a plus rien à esperer https://image.noelshack.com/fichiers/2017/04/1485548203-fffjjjj.png

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