Topic de Esperanza99 :

Pourquoi les GPS ne fonctionnent pas dans certaines zones?

• 1

C'est pas logique! Si c'est un satellite qui envoie les infos, pourquoi toujours dans les mêmes zones "signal gps perdu", puisque t'es censé récupérer l'info depuis l'espace, ton gps il est censé fonctionner sur la banquise ou dans la Creuse de la même façon. Et pourtant j'ai remarqué des dysfonctionnement toujours dans les mêmes endroits
Ça veut donc dire que les GPS ne fonctionnent pas avec les satellites ?

Quelqu'un à t'il une idée ? Là je vois pas

Ce sont des zones où l'état a mis en place des brouilleurs gps
Pas d'antenne relais dans le coin https://image.noelshack.com/fichiers/2016/51/1482358051-jesuspap.png
Des brouilleurs? A Briançon ? Pour quoi fouttre?
Les antennes relais? C'est pour les portables...moi je te parle de "GPS" Position globale par satellite ! Pas par antennes relais

Le 05 août 2024 à 04:37:29 :
C'est pas logique! Si c'est un satellite qui envoie les infos, pourquoi toujours dans les mêmes zones "signal gps perdu", puisque t'es censé récupérer l'info depuis l'espace, ton gps il est censé fonctionner sur la banquise ou dans la Creuse de la même façon. Et pourtant j'ai remarqué des dysfonctionnement toujours dans les mêmes endroits
Ça veut donc dire que les GPS ne fonctionnent pas avec les satellites ?

Quelqu'un à t'il une idée ? Là je vois pas

Bah ca fonctionne avec un satellite, ca c'est sûr à 100% maintenant, pourquoi t'aurais pas de signal à un coin paumé, j'en sais rien, c'est pas censé arriver

Je travaille sur les routes, en itinérance et c'est toujours les mêmes zones impactés, le GPS plante carrément

GPS (Global Positioning System) can stop working or experience reduced accuracy in certain areas for a variety of reasons:

Signal Obstruction:
Urban Canyons: Tall buildings can block or reflect GPS signals, causing inaccuracies or loss of signal.
Dense Foliage: Thick forests or vegetation can obstruct the line of sight to GPS satellites.
Mountains and Valleys: Natural terrain can interfere with signal reception.

Interference:
Radio Frequency Interference (RFI): Signals from other electronic devices or communication systems can interfere with GPS signals.
Jamming: Deliberate jamming devices can block GPS signals over a certain area.
Solar Activity: Solar flares and other space weather events can disrupt GPS signals.

Multipath Effects:
Signals can bounce off surfaces like buildings, water, or the ground, causing delayed signal reception and inaccuracies.

Satellite Issues:
Satellite Maintenance: Periodic maintenance or outages of GPS satellites can affect signal availability.
Orbital Issues: Problems with the orbit of GPS satellites can affect their coverage and signal strength.

Receiver Problems:
Hardware Malfunction: Issues with the GPS receiver itself can lead to signal loss or inaccuracies.
Software Issues: Bugs or outdated software in the GPS receiver can cause problems.

Environmental Factors:
Weather Conditions: Severe weather, such as heavy rain or snow, can attenuate GPS signals.
Atmospheric Conditions: Variations in the ionosphere and troposphere can affect signal propagation.

Geographic Location:
Polar Regions: GPS coverage is less reliable in extreme northern and southern latitudes.
Underground or Indoor Environments: GPS signals generally cannot penetrate solid structures, so reception is poor or nonexistent underground or inside buildings.

• 1

Données du topic

Auteur
Esperanza99
Date de création
5 août 2024 à 04:37:29
Nb. messages archivés
9
Nb. messages JVC
9
En ligne sur JvArchive 311